Stained glass is a painting technique which originated in an interesting way.

One could even venture a hypothesis that it is an example of a truly Northern European form of visual art.

Needless to say, the disputes over the origin of stained glass will never end. What we know for certain, however, is that glass was used both as a thermal barrier and a painting medium in the territory of modern Germany and England as early as in the 6th – 11th centuries, which was confirmed by numerous excavations and written sources. Due to the fragility of the material, relatively few historic works of art of the time have survived till the present day. The most famous ones include: the Head of Christ from Weissenburg and the Head from Lorsch. They both date back to the mid-11th century and are examples of a fully-developed stained-glass art.

As has been noted by all stained-glass researches – this technique has hardly changed over the past 1000 years. Glass, lead and the artistic skill of cutting and assembling these elements still lay at the heart of this technique. To all intents and purposes, it is a craft done fully by hand.

In our studio we use traditional stained-glass-making materials.

We make sure that they are of top quality. The glass, its brightness and the number of hues are the most important factors. For this reason we think especially highly of the glass from the glassworks in Lamberts, Germany and from the Polish glassworks in Jasło. Both types of glass are hand-made – blown and formed when hot. For more information go to www.lamberts.de, where the entire manufacture process is presented.

For modern projects we also use milk glass manufactured in the USA. We buy our glass from such manufacturers as Uroboros, Wissmach, Youghigenny or Spectrum. Similarly, the lead that we use in our studio comes from German and Belgian manufacturers.

In our studio, we design stained glass works, assemble them and put them into pre-prepared frames.

 

Witraż w kościele pw. św. Stanisława Bp. w Subkowach.
Witraż "Jan Paweł II".
Witraż " Jezu Ufam Tobie" w kościele pw. Świętej Trójcy, Wejherowo.
Witraż w kościele pw. Chrystusa Jedynego Zbawiciela, Swarzędz. Wykonany w całości ze szkła Streaky-Glas z huty Lamberts.
Witraż w elewacji kościoła pw. Chrystusa Jedynego Zbawiciela.
Witraż "Chrzest Chrystusa", kościół pw. Św. Jana Chrzciciela w Sierakowicach.
Witraż pt . "Świeci Zakonu Trynitarzy", Kraków kościół seminaryjny Zakonu Trymnitarzy.
Witraż "Chrzest Chrystusa", kościół p.w. Św. Józefa w Świeciu nad Wisłą.
Witraż "Michał Archanioł", kościół p.w. Św Jana Jerozolimskiego za Murami w Poznaniu.
Witraż "Błogosławiony Jan Paweł II", Poznań.
Witraż z cyklu "Stworzenie świata" w kościle p.w. Chrystusa Króla Wszechświata w Borowie koło Gdańska.
Witraż "Błogosławiony Jan Paweł II" Chełmce.
Witraż z cyklu "Stworzenie świata" w kościle p.w. Chrystusa Króla Wszechświata w Borowie koło Gdańska.
Mozaika i witraże w kaplicy kościoła p.w. Serca Jezusowego w Starogardzie.
Witraż w kościele p.w. Św. Łukasza w Poznaniu.
Kopia witraża autorstwa Mistrza Gerlachusa zrealizowana w kościele p.w. Trójcy Świętej w Nowym Mieście nad Wartą.
Witraż z cyklu "Męczennicy" - kopia witrażu autorstwa Józefa Mehoffera z katedry we Fryburgu. Poznań. /detal/
Witraż z cyklu "Męczennicy" - kopia witrażu autorstwa Józefa Mehoffera z katedry we Fryburgu. Poznań.
Witraż "Trójca Święta" - kościół p.w. św. Jadwigi w Lusowie.
Witraż "Kazanie na Górze". Kościół p.w. Chrystusa Najwyższego Kapłana. Gniezno.
Witraż "Tajemnice różańcowe". kościół pw. Św.Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą.
Witraż "Tajemnice różańcowe", kościół pw. Św.Trójcy w Nowym Mieście nad Wartą.
Witraż. Kościół p.w. Nawrócenia św. Pawła w Poznaniu /detal/.
Witraż. Kościół p.w. Nawrócenia św. Pawła w Poznaniu.